Om mig

Mit billede
Havfisker især efter store rødspætter men også makrelmede og kastefiskeri på lavt vand efter torsk med jig og lette kastepirk. Ejer af en Rønneste Kajak som jeg hygger lidt i men er stille med fangsterne. Jeg kunne dog godt forstille mig at løfte sløret lidt om det på et given tidspunkt. Team fisker - ambassadur for Fishnote som laver Gennemløber til put and take samt Salty-blink til kysten

søndag den 23. september 2012

Sommerfladfisk fra Øresund

8 Juli var dagen hvor jeg skulle krydse klinger med Jesper Larsen i hans skønne Warrior (Ocean-seeker)

Vi skulle ud og tjekkke nogle sommerpladser til fladfisk til en senere sommertur hvor Gordon fra Fisk og fri skulle med ud og lave en artikel til bladet.

Vi havde aftalt at vi sejlede fra Hornbæk havn kl 5.00 så jeg skulle rigtig tidlig op.. Nå skidt pyt afsted kom jeg.

Kl 4.50 ankom jeg til Hornbæk havn hvor Jesper allerede var klar til afgang. Afsted det gik og efter en lille halv time ankom vi til Kronborg pynten hvor vi startede med at fiske makreller. Det gik lidt sløjt til så efter 5 små "minitun" og en flot grå knurhane sejlede vi til Disken.

Her medede vi flade og der var ikke bare mange men rigtig mange fladfisk. Især isinger i målsstørrelse.

Efter et par timer flyttede vi så til Lappen hvor der var godt med strøm og det var noget spætterne kunne lide. Jeg fangede hurtigt 3 spætter over 500 gram med den største på 850 gram.

Strømmen lagde sig desværre så vi prøvede et par nye steder uden det helt store helt.

Tilbage på Lappen og lidt mere gang i den. Men så pludselig kom "hugget". Jeg havde kroge en rigtig pæn fisk som tog line  i den stærke strøm. Jesper var klar med nettede og landede dagens spætte. En flot sommerspætte på 49 cm og flotte 1200 gram, Dagen var redet og lidt efter sejlede vi tilbage til Hornbæk havn.

Alt i alt en rigtig skøn dag på Sundet hvor vi havde 9 arter i båden og derimellem ca 250 blandet fladfisk.

Dagens spætte

Ingen kommentarer:

Send en kommentar