Om mig

Mit billede
Havfisker især efter store rødspætter men også makrelmede og kastefiskeri på lavt vand efter torsk med jig og lette kastepirk. Ejer af en Rønneste Kajak som jeg hygger lidt i men er stille med fangsterne. Jeg kunne dog godt forstille mig at løfte sløret lidt om det på et given tidspunkt. Team fisker - ambassadur for Fishnote som laver Gennemløber til put and take samt Salty-blink til kysten

tirsdag den 24. juni 2014

Vildt fiskeri samt hygge er SUNDFISKERÅND

Lørdag den 21 juni var 3. gang facebook gruppen "Sundfiskerne" havde gruppetur. 

Igen var det skønne Kastrup 2 fra Dragør som lagde dæk til med hyggelige skipper Anders ved roret. 

Jeg ankom til havnen og båden ved 7 tiden som første mand. Smed grejet ombord og fik fundet en kop kaffe frem. 
Lidt efter kom der flere til. Der var rigtig mange glædelige gensyn da det stort set alle var gengangere fra de forrige ture. 

Kl 8 var der afgang og vi havde en lille times sejl tid inden fiskeriet skulle starte. Ventetiden blev brugt til at række grej til samt snakke og hygge med de andre deltagere. 

Det var en kombi tur så vi startede med at fiske flade. Da der er flest skrubber i farvandet valgte jeg mit normale skrubbesetup. En ophænger over gennemløberpirken og et slæb efter. Begge med neon gule perler og stor blank spinneblad. 

Første stop og fiskeriet var i gang. Der var allerede fisk i første kast og sådanne fortsatte det i de næste par timer. Jeg stoppede med at tælle da jeg krydsede de 50 stk.

Dog havde jeg efter 3-4 drev lagt mærke til at der var folk som ikke fangede noget. 
De fik lidt rådgivning og heldigvis for mig virkede rådene og da vi stoppede med af fiske flade havde alle fladfisk i kurven. 

Nu skulle vi kastefiske efter torsk. Ud på dybere vand og så kom der torsk op. Ikke voldsom store med flotte spise torsk. 

Deriblandt også flotte sej og pludselig er der jubel fra stævnen. Christian havde landet årets første makrel. 
Christian's Makrel-selfie. 

Tilbage over spottet igen og sørme om der ikke også var en makrel til mig. 

Folk skiftede til makrelforfang. Og efter et par forsøg mere kom der 8 makreller mere op så de er kommet i sundet. 

Christian har et rigtig fint referat over turen på hans blog. 
http://sundfisker.blogspot.dk/2014/06/forrygende-tur-med-sundfiskerne.html?m=1

Jeg er af samme gruppe blevet lokket til at afholde et "fladfiskekursus" hvor vi kører en workshop en aften efterfulgt af en tur med Kastrup 2. 

Turen blev slået på facebook siden og på halvanden time solgte vi de 11 pladser på båden samt folk skrev sig på venteliste. 

Denne interesse for dette gjorde at vi gik i tænkeboksen om vi kunne få flere med. Et par småbåde var hurtig fundet men idéen var jo at vi skulle fiske på samme båd. Heldigvis havde skipper plads på aftenturen samme dag som vi havde planlagt først. Så den blev også booket. 

Så den 17. august kører vi to fladfiskekurser med Kastrup 2 fra Dragør. 

Håber selvfølgelig på godt vejr den dag da jeg skal være på havet fra 8-22 samt at vi kan få fyldt godt i kurvene. 


Jeg er altid igang men at lave nye forfang til test og mandag var der lidt gang i værkstedet igen igen. 

Der kom lidt ud af det som skal testes
 Kastrup 2's mest brugte fladfiskeforfang er en med spinneblad/rød rørflue og rød perle. Her har jeg kombineret den røde rørflue med mine gule perler. Mit skrubbeforfang med en fjer på. 


Et par spin n glo som skal testes. 

Og ikke mindst et forfang som jeg har stor tiltro til. Især til efterårets spætter. 

Jeg har flere tanker til forfang som nok skal komme her. 

Næste fiske tur vides ikke endnu men den kommer pludselig. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar