Om mig

Mit billede
Havfisker især efter store rødspætter men også makrelmede og kastefiskeri på lavt vand efter torsk med jig og lette kastepirk. Ejer af en Rønneste Kajak som jeg hygger lidt i men er stille med fangsterne. Jeg kunne dog godt forstille mig at løfte sløret lidt om det på et given tidspunkt. Team fisker - ambassadur for Fishnote som laver Gennemløber til put and take samt Salty-blink til kysten

mandag den 6. maj 2013

1. Maj med Laura og tur på sundet med Sundfisker.

For mange er 1. maj i Fælledparken lig en kvalitetsøl og en god diskussion hos de mange teltholdere.
Men hos mig er det en fridag som normalt bliver brugt til en fisketur

I år ingen undtagelse... Dog var der en del praktisk der skulle klares først, deriblandt skulle Laura op til tjek ved øjenlægen. Laura vil også gerne ud og fiske og da vejret var solskin aftalte vi at vi tog ud efter alle gerningerne.

Vi ankom til Sorø Put and take ved 13 tiden.. Købte to timer og gik ned til søen for at rigge til. Vi fandt et sted med sol og svag vind. Laura ville fiske med bombarda og power bait så det fik hun monteret. Hun fik selv lov at vælge farve. Valget falde på Blue moon. ( havde ellers troet at de lyserøde/pink ville være at fortrække men nej ikke denne gang ) Jeg har et par duftspray med altid. Den ene med hvidløg og den anden lakrids. Laura ville dufte til dem begge men KUNNE IKKE lide hvidløgsduften men hun ville gerne have lakridsduften på. Det fik hun.

Jeg selv startede med Hvidløgs power bait efter bombardaen. Der gik ikke mange kast inden vi begge have fiske på. Endda samtidig!!! Begge kom op. Sådanne gik det slag i slag og efter to timer havde jeg fanget og genudsat 7 stk. 1,5 kilos Regnbueørreder imens havde Laura landet 3 flotte selv med den største på 1,7 kg... Vi pakkede sammen og en stolt pige tog hjem med en endnu mere stolt far. Datteren kunne selv i dag :-)


Laura med hendes fangst.
 
Søndag den 5. Maj var jeg så med Christian Sundfisker ude på hans skønne Cescent. Vi sejlede fra Islands brygge kl. 8. Vejen ud igennem København blev brugt på at drikke kaffe og spise rundstykker. Der er lidt en underlig føles at sejle igennem hovedstadens mylder og larm for at komme ud og fiske men det er ikke sidste gang jeg vil opleve det.
 
Vi havde planlagt en kombitur så vi lagde ud med at mede efter flade. Desværre var de orm Joakim havde med MEGET dårlige så det var lidt Øv. Vi startede på 7 meter vand og der kom lidt skrubber samt torsk op. Vi fiskede efter flade indtil vi ikke havde flere orm. Ved 11 tiden slog vi så over på kastegrejet. Vi sejlede til vindmøllerne på 4-6 meter vand og begyndte at kaste. Der var ikke meget gang i den så vi prøvede lidt forskelligt. Jeg fiskede med en 60 gram Wiggler krabba og en Savage gear Sandeel Slug som ophænger. Det var åbenbart en kombi torskene kunne lide for fangede pænt med fisk samt havde rigtig mange forsøg på bid. Op kom også 3 små gråsej.
 
Da fiskeriet ikke blev bedre valgte vi at stoppe og sejle hjem. Der havde vi fanget 73 fisk fordelt på 4 mand. Selv havde jeg 7 pæne skrubber samt 7 flotte tangrøver med hjem til gryden.. Takker Christian for en super dag...
 

 Dagens to torskebasker
 
Et andet småbådshold som også havde en fed søndag på sundet var svenske Patrik og Olle fra Team Poseidon. Det lykke to at fange 72 torsk mellem 1,5 og 4 kg. Disse torsk falde også for Wiggler Krabba..
 
Sidst og ej at forglemme var min gode ven Mr. Ocean-seeker alias Jesper Larsen på vandet lørdag for at fiske flade ved Helsingør. Denne gang i Fred og Humles jolle da hans egen er ude af drift i et par uger.. (Bådtrailer defekt)
Han havde lidt svært fiskeri i starten men et besøg ved et gammelt spættehul kom der gang i fiskeriet. Det var rigtig mange spætter hjemme og det gik rigtig stærkt. Så stærkt at han endda droppe at fiske med to stænger...
Spætterne var i hugget og fightede vildt. Faktisk så vildt at Jespers Ul-havstang knækkede... (Dobbelt hug af 2 stk. 1kg+ spætter.)
 
Jesper med dagen største spætte på 1310 gram på vores X-files tackler......
 
Skal lige siges en gang til at alle store spætter/flade bliver genudsat.. Også disse.
 
Kan kun anbefale andre at gøre det samme. Det er bæredygtigt fiskeri og vi skal forsat have en pæn fladfiskebestand at fiske på....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar