Om mig

Mit billede
Havfisker især efter store rødspætter men også makrelmede og kastefiskeri på lavt vand efter torsk med jig og lette kastepirk. Ejer af en Rønneste Kajak som jeg hygger lidt i men er stille med fangsterne. Jeg kunne dog godt forstille mig at løfte sløret lidt om det på et given tidspunkt. Team fisker - ambassadur for Fishnote som laver Gennemløber til put and take samt Salty-blink til kysten

tirsdag den 26. april 2016

Fiskekonkurrence i Landskrona

Så skulle det prøves. Søndag den 24 april valgte jeg at tage over Øresund for at deltage i Fiskedags Cuppen. 

Fiskedags er en grejbutik i Malmø med rigtig fornemt udvalg af alt hvad hjertet kan begærer indenfor endegrej og især jigs

Konkurrencen var en torskekonkurrence på grunt vand. Altså skulle der kastes med pirke og jigs i vægtklassen 40-60 gram. 

I Sverige køre man med mindstemålet 45 cm for torsk og det syntes jeg er rigtig fornuftig

På vej over øresundsbroen i smuk solopgang

Konkurrencens regler var ret enkle. Fang den størreste og vind 1. Præmien. Denne dag var 1.præmien et gavekort værdi 12000 svenske til nordisk seaangling til en fiskerejse

En rigtig fed præmie. 

Som noget nyt for mig men rigtig forståelig går anden pladsen til ham det fanger flest torsk over mindstemålet. 

Tredje pladsen går til anden størreste. 

Med mig derove havde jeg nogle speciel malede torskedræber. 

Elbe torsk i 60 grams som Christian Sundfisker havde skaffet i Norge og malet den i vildt fede farver. 

Nu skulle ideerne prøves af

Pimpet ala Sundfisker

Især den brune Krabbe version havde min store tiltro og den var også den der stod for dagens første torsk over mindstemålet. "Krabben" blev også dagens storfanger for mit vedkomne. 


Vejret var vildt flot og solen skinnende det meste af dagen. Jeg fangede 21 torsk over 40 cm men desværre var kun de 5 af dem over 45 cm som var mindstemålet

Størreste fisk vejede 3,8 kg og bedste mand havde 11 fisk

Dagen var virkelig super og ikke mindst på grund af de virkelige flotte og utrolig velholdte både. Besætningen skal også roses da dæksdrengen for rundt hele dagen og hjalp med at gaffe fisk samt filtre ud ved kludder på dækket alt imens har også passede kabyssen. Kan kun varmt anbefale at man tager en tur over på den anden side og prøver Landskrona bådene 

Det er absolut ikke sidste gang jeg skal derover

Ingen kommentarer:

Send en kommentar